Els Juristes Locals vam néixer l’any 2011, quan un reduït grup de tècnics de diversos ajuntaments vam començar a compartir informació i dubtes mitjançant una petita llista de correu. Aquesta llista de “jurídics municipals” ha anat creixent fins superar els 500 membres i té una activitat diària i constant.
Amb el pas del temps, moltes de les persones que composen aquesta llista vam creure que el món jurídic local necessitava una entitat que fes possible organitzar actes d’interès i accions formatives, ser un interlocutor vàlid davant estaments públics i empreses privades, esdevenir un instrument per a la defensa dels nostres interessos i establir relacions amb altres col·lectius.
Amb aquest objectiu, el 30 de setembre de 2016 es va constituir l’Associació Catalana de Juristes de l’Administració Local, i es van aprovar els estatuts que pots consultar al següent enllaç.
La nostra missió és donar visibilitat als juristes que treballem a l’Administració local, defensar els nostres interessos i dur a terme activitats que poden interessar al col·lectiu.
Si ets jurista en alguna administració local de Catalunya pots fer-te membre de l’Associació.
JUNTA DIRECTIVA DELS JURISTES LOCALS
L’actual Junta Directiva va ser nomenada a la darrera Assembla General que va tenir lloc el 7 de juny del 2024. Podeu contactar amb els seus membres a través del correu electrònic: juntadirectiva@juristeslocals.cat
MONTSE ESCUDÉ MESTRE
Presidenta
Activitat actual:
- Tècnica assessora jurídica en urbanisme i regeneració urbana a la Diputació de Barcelona.
- Formadora en matèria d’activitats.
Experiència prèvia
- Responsable jurídica d’activitats a la Diputació de Barcelona.
- Directora jurídica d’urbanisme a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
- Exercici privat.
Estudis
- Llicenciatura en Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 1985-1990.
- Postgrau en gestió urbanística UPC 2008.
Publicacions
- Guia de formularis d’expedients d’activitats.
DOLORS ORTIZ GARCIA
Secretària
- Tècnica superior jurídica de l’Ajuntament de Vallgorguina.
- Tècnica superior jurídica en altres corporacions locals.
- Auditora interna de qualitat per l’entitat certificadora de l’Administració ECA- BUREAU VERITAS.
- Llicenciatura en Dret per la UNED. 2005.
- Postgrau en Dret Administratiu i Dret Local per UDIMA.
- Postgrau en Contractació Administrativa i Gestió de Serveis Públics per la Universitat de Barcelona.
- Tècnica Superior en Riscos Laborals per Les Heures – Universitat de Barcelona.
- Màster en Sistemes Integrats de Gestió: Prevenció de Riscos Laborals, Qualitat, Medi Ambient i Responsabilitat Corporativa.
DAVID AGUILÀ RODRÍGUEZ
Tresorer
Activitat actual:
- Tècnic d’administració general a l’Ajuntament de Montgat .
Experiència prèvia
- Tècnic d’administració general a diversos ajuntaments.
- Exercici privat.
Estudis
- Llicenciatura en dret, UB.
- Màster en Gestió i Dret Local, EAPC i UAB.
- Postgrau en litigació pública en l’àmbit competencial local, UAB.
- Cursant el Grau de Geografia, Història i Història de l’art, UOC.
LAURA GOULA COLOMER
Vocal
Activitat actual:
- Secretària-interventora,
classe tercera, Ajuntament de Gurb i Sant Bartomeu del Grau.
Experiència prèvia
- Secretària, classe Segona, Ajuntament de Súria, 2018 –2020.
- Secretària Interventora interina: Ajuntaments de Malla, Tavertet i Aiguafreda, 2013-2018.
- Tècnic superior especialista en l’àmbit jurídic: Agència Catalana de l’Aigua, Divisió d’Assessoria Jurídica, seu central, Generalitat de Catalunya, 2003- 2010.
- Tècnic superior en dret: Servei de Prevenció d’Incendis Forestals i Museu d’Arqueologia de Catalunya, Dpts de Medi Ambient i de Cultura, Generalitat de Catalunya, 2002.
- Administració general i gestió d’impostos: Barellas-Munné, SA., Consultoria Jurídica i Fiscal, 2001-2002.
Estudis
- Llicenciatura en Dret, per la UAB (1997 – 2002)
- Postgrau en Gestió Pública i Desenvolupament Sostenible, per la UAB (2005).
- Habilitació Nacional: Secretària, classe segona, i Secretària-interventora, classe tercera (superació de la fase d’oposició de la subescala de secretaria-intervenció del cos d’habilitats nacionals d’administració local, 2018 i 2023; Curs Selectiu per a funcionaris habilitats, INAP, Madrid).
SANDRA CORTIELLA SALVADOR
Vocal
Activitat actual:
- Tècnica Serveis Jurídics Ajuntament d’Esplugues.
Experiència prèvia
- Tècnica serveis jurídics Ajuntament Palau-solità i Plegamans.
Estudis
- Llicenciatura en Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 1992-1997.
- Postgrau en Dret Urbanístic EAPC 2008.
- Postgrau Govern Local ACM 2010.
GEMMA FREIXA EGEA
Vocal
Activitat actual:
- Tècnica d’administració general al Departament de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
Experiència prèvia
- Directora de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
- Tècnica d’administració general al Departament de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
- Jurista del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
- Professora associada del Grau de Criminologia a la Universitat Pompeu Fabra.
- Professora a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
Estudis
- Llicenciatura en Dret.
- Llicenciatura en Criminologia.
- Màster de Criminologia i Execució Penal.
- Postgrau en Dret Urbanístic.
- Pràctica de planejament urbanístic i normativa. Escola SERT.COAC.
- Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, el dret urbanístic i el dret penitenciari.
Publicacions
- Revista electrònica Indret.
- Revista electrónica de ciencia penal y criminología.
- Diccionari jurídic català.
YOLANDA LARRUBIA GARCIA
Vocal
Activitat actual:
- Cap de Servei de promoció i gestió de sòl a l’IMPSOL-AMB.
- Professora associada en matèria de gestió urbanística i cadastre a la Universitat Politècnica de Catalunya.
- Professora en el Màster Project Manager en Edificació i Urbanisme i de preparació a oposicionsde tècnic mig urbanista. CATEB BUILDING SCHOOL.
- Pèrit judicial.
Experiència prèvia
- Tècnica gestió urbanística en la coordinació tècnica de l’IMPSOL-AMB.
- Tècnica a la secció de planejament i gestió urbanistica a l’AMB.
- Tècnica d’administració general al Servei de valoracions, expropiacions i disciplina urbanística.
Estudis
- Llicenciatura en Dret. UOC 2012.
- Arquitectura superior. UPC 1999.
- Postgrau en arquitectura legal i forense UPF 2004.
- Postgrau en gestió urbanística COAC-DTEIS 2012.
- Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, el dret urbanístic i altres matèries relacionades amb el sòl i les valoracions, l’habitatge, el registre de la propietat i el cadastre immobiliari.
EVA MERCADÉ SOLER
Vocal
Activitat actual:
- Tècnica d’administració general a l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.
Experiència prèvia
- Assessora jurídica a ÈTIC HABITAT SCCL.
- Advocada.
Estudis
- Llicenciatura en Dret.
- Màster en Mediació i resolució de conflictes. UPF.2017
- Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, dret urbanístic, dret civil, etc.
JEAN PIERRE BAURIER CASANOVAS
Vocal
Activitat actual:
- Secretari-interventor accidental de l’agrupació de secretaries de Sant Boi de Lluçanès.
Experiència prèvia
- Tècnic Administració General a l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Osormort.
- Assessor a l’Administració local des de 2003.
- Exercici privat assessoria d’empreses.
Estudis
- Llicenciatura en Dret. Universitat de Lleida i UNED.