Qui som

Els Juristes Locals vam néixer l’any 2011, quan un reduït grup de tècnics de diversos ajuntaments vam començar a compartir informació i dubtes mitjançant una petita llista de correu. Aquesta llista de “jurídics municipals” ha anat creixent fins superar els 500 membres i té una activitat diària i constant.

Amb el pas del temps, moltes de les persones que composen aquesta llista vam creure que el món jurídic local necessitava una entitat que fes possible organitzar actes d’interès i accions formatives, ser un interlocutor vàlid davant estaments públics i empreses privades, esdevenir un instrument per a la defensa dels nostres interessos i establir relacions amb altres col·lectius.

Amb aquest objectiu, el 30 de setembre de 2016 es va constituir l’Associació Catalana de Juristes de l’Administració Local, i es van aprovar els estatuts que pots consultar al següent enllaç.

La nostra missió és donar visibilitat als juristes que treballem a l’Administració local, defensar els nostres interessos i dur a terme activitats que poden interessar al col·lectiu.

Si ets jurista en alguna administració local de Catalunya pots fer-te membre de l’Associació.

JUNTA DIRECTIVA DELS JURISTES LOCALS

L’actual Junta Directiva va ser nomenada a la darrera Assembla General que va tenir lloc el 7 de juny del 2024. Podeu contactar amb els seus membres a través del correu electrònic: juntadirectiva@juristeslocals.cat

MONTSE ESCUDÉ MESTRE
Presidenta

Activitat actual:

  •  Tècnica assessora jurídica en urbanisme i regeneració urbana a la Diputació de Barcelona.
  • Formadora en matèria d’activitats.

Experiència prèvia

  • Responsable jurídica d’activitats a la Diputació de Barcelona.
  • Directora jurídica d’urbanisme a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
  • Exercici privat.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 1985-1990.
  • Postgrau en gestió urbanística UPC 2008.

Publicacions

  • Guia de formularis d’expedients d’activitats.
DOLORS ORTIZ GARCIA
Secretària
Activitat actual:
  • Tècnica superior jurídica de l’Ajuntament de Vallgorguina.
Experiència prèvia
  • Tècnica superior jurídica en altres corporacions locals.
  • Auditora interna de qualitat per l’entitat certificadora de l’Administració ECA- BUREAU VERITAS.
Estudis
  • Llicenciatura en Dret per la UNED. 2005.
  • Postgrau en Dret Administratiu i Dret Local per UDIMA.
  • Postgrau en Contractació Administrativa i Gestió de Serveis Públics per la Universitat de Barcelona.
  • Tècnica  Superior en Riscos Laborals per Les  Heures – Universitat de Barcelona.
  • Màster en Sistemes Integrats de Gestió: Prevenció de Riscos Laborals, Qualitat, Medi Ambient i Responsabilitat Corporativa.
DAVID AGUILÀ RODRÍGUEZ
Tresorer

Activitat actual:

  • Tècnic d’administració general a l’Ajuntament de Montgat .

Experiència prèvia

 

  • Tècnic d’administració general a diversos ajuntaments.
  • Exercici privat.

Estudis

  • Llicenciatura en dret, UB.
  • Màster en Gestió i Dret Local, EAPC i UAB.
  • Postgrau en litigació pública en l’àmbit competencial local, UAB.
  • Cursant el Grau de Geografia, Història i Història de l’art, UOC.

 

LAURA GOULA COLOMER
Vocal

Activitat actual:

  • Secretària-interventora,
    classe tercera, Ajuntament de Gurb i Sant Bartomeu del Grau.

Experiència prèvia

  • Secretària, classe Segona, Ajuntament de Súria, 2018 –2020.
  • Secretària Interventora interina: Ajuntaments de Malla, Tavertet i Aiguafreda, 2013-2018.
  • Tècnic superior especialista en l’àmbit jurídic: Agència Catalana de l’Aigua, Divisió d’Assessoria Jurídica, seu central, Generalitat de Catalunya, 2003- 2010.
  • Tècnic superior en dretServei de Prevenció d’Incendis Forestals i Museu d’Arqueologia de Catalunya, Dpts de Medi Ambient i de Cultura, Generalitat de Catalunya, 2002.
  • Administració general i gestió d’impostos: Barellas-Munné, SA., Consultoria Jurídica i Fiscal,  2001-2002.  

Estudis

  • Llicenciatura en Dret, per la UAB (1997 – 2002) 
  • Postgrau en Gestió Pública i Desenvolupament Sostenible, per la UAB (2005).
  • Habilitació Nacional: Secretària, classe segona, i Secretària-interventora, classe tercera (superació de la fase d’oposició de la subescala de secretaria-intervenció del cos d’habilitats nacionals d’administració local, 2018 i 2023; Curs Selectiu per a funcionaris habilitats, INAP, Madrid).

SANDRA CORTIELLA SALVADOR
Vocal

Activitat actual:

  • Tècnica Serveis Jurídics Ajuntament d’Esplugues.

Experiència prèvia

  • Tècnica serveis jurídics Ajuntament Palau-solità i Plegamans.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret. Universitat Autònoma de Barcelona 1992-1997.
  • Postgrau en Dret Urbanístic EAPC 2008.
  • Postgrau Govern Local ACM 2010.
GEMMA FREIXA EGEA

Vocal

Activitat actual:

  • Tècnica d’administració general al Departament de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.

Experiència prèvia

  • Directora de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
  • Tècnica d’administració general al Departament de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
  • Jurista del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
  • Professora associada del Grau de Criminologia a la Universitat Pompeu Fabra.
  • Professora a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret.
  • Llicenciatura en Criminologia.
  • Màster de Criminologia i Execució Penal.
  • Postgrau en Dret Urbanístic.
  • Pràctica de planejament urbanístic i normativa. Escola SERT.COAC.
  • Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, el dret urbanístic i el dret penitenciari.

Publicacions

  • Revista electrònica Indret.
  • Revista electrónica de ciencia penal y criminología.
  • Diccionari jurídic català.
YOLANDA LARRUBIA GARCIA

Vocal

Activitat actual:

  • Cap de Servei de promoció i gestió de sòl a l’IMPSOL-AMB.
  • Professora associada en matèria de gestió urbanística i cadastre a la Universitat Politècnica de Catalunya.
  •  Professora en el Màster Project Manager en Edificació i Urbanisme i de preparació a oposicionsde tècnic mig urbanista. CATEB BUILDING SCHOOL.
  • Pèrit judicial.

Experiència prèvia

  •  Tècnica gestió urbanística en la coordinació tècnica de l’IMPSOL-AMB.
  • Tècnica a la secció de planejament i gestió urbanistica a l’AMB.
  • Tècnica d’administració general al Servei de valoracions, expropiacions i disciplina urbanística.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret. UOC 2012.
  • Arquitectura superior. UPC 1999.
  • Postgrau en arquitectura legal i forense UPF 2004.
  • Postgrau en gestió urbanística COAC-DTEIS 2012.
  •  Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, el dret urbanístic i altres matèries relacionades amb el sòl i les valoracions, l’habitatge, el registre de la propietat i el cadastre immobiliari.
EVA MERCADÉ SOLER

Vocal

Activitat actual:

  • Tècnica d’administració general a l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.

Experiència prèvia

  • Assessora jurídica a ÈTIC HABITAT SCCL.
  • Advocada.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret. 
  • Màster en Mediació i resolució de conflictes. UPF.2017
  • Formació en nombrosos cursos relacionats amb el dret administratiu, dret urbanístic, dret civil, etc.
JEAN PIERRE BAURIER CASANOVAS
Vocal

Activitat actual:

  • Secretari-interventor accidental de l’agrupació de secretaries de Sant Boi de Lluçanès.

Experiència prèvia

  • Tècnic Administració General a l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Osormort.
  • Assessor a l’Administració local des de 2003.
  • Exercici privat assessoria d’empreses.

Estudis

  • Llicenciatura en Dret. Universitat de Lleida i UNED.